Clear Round på Prince

Japp, idag så hoppade jag en ganska enkel CR, 60cm med bästa Prince! Det gick BAJSdåligt, usch och fy!

Framridning: Han drog sig mot banan och repet heela tiden, och hade verkligen ingen bjudning alls.. Även så gillar jag inte framridning och så men. Vi vart lite osams där, men det var bättre efter ett tag. Han ville inte galoppera typ alls, så jag fick ligga på han supermycket!

På banan: Ja, igentligen vill jag bara glömma allt som har med idag att göra, förutom en sak, men det tar jag sen..♥ Han var jätteslö, och vi vart snabbt osams, då han inte hade bjudning, bröt av till trav utan att jag hade sagt åt honom. Så jag la till pisken, och vipps så började han bocka, Prince blir så himla sur när man ligger på honom, och framförallt tar till med spöet.. Allt vara bara så fel..

Han bjöd inget allt, jo imellanåt hindren, vart arg när jag smackade på honom, och var typ omöjlig att styra, USCH! Så ett hinder sprang han förbi på. Jagmåste hålla ihop honom mer och få honom att öka i sprången, vilket är svårt då han blir arg och kan bocka när man ligger på.. Men träning ger färdighet!

Jag gick med honom runt hagarna sen, ensam. Och där gick vi, stannade och åt gräs då och då. Osså stannade jag och bara stod där och höll om honom, det gjorde verkligen min dag alltså, jag vet inte hur länge vi stod där..♥

Tog iallafall in honom sen och borstade en lååång stund. Trots våra små bråk så proppade jag i han morötter, hihi! Lycklig heezt!

Några bilder, dock från igår, men ovisade!


 


Suddig med söt ponni!


Sån ful sits, heheehe



Film kommer



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0