Dagens fråga ( tidsinställt )

Har ni ridit med hackamore ? - hur va de & vad tycker ni om hackamore !?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har ridit med hackamore några gånger & tycker de är stor skillnad mot vanligt 3delat / 2 delat os.v
Sen beror de ju på häst också, den hästen jag red med hackamore en gång (en kompis häst)
han blev skit svår att svänga mot när han hade 2 delat bett haha, stor skillnad då jag både
ridit han med vanligt bett & hackamore ;) gulliver har jag bara ridit med hackamore, inte vanligt.
Han va riktigt stark med de & va svårt att svänga, men vet inte alls hur han är med vanligt bett :)

Kommentarer
Postat av: Tilda

Ja, men jag gillar inte hackamore, tycker detär öäskigt ;O tar man för hårt i munnen så kan man ju knäcka nosryggen/ benet.

2011-12-16 @ 10:05:10
Postat av: Sara

Ja!

2011-12-16 @ 10:54:12
Postat av: Lina

Måste bara inflika mot Tilda's kommentar..

Det man att knäcka nosryggen är bara en stor myt, det är om man inte vet hur ett hack ska sitta som man kan lyckas skada hästen på det viset. Sitter ett hack rätt kan man inte göra den skadan=)

2011-12-17 @ 14:32:39
URL: http://linaswenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0