DressyrKM, Märta & Prince

Som ni kanske visste (?) så var det dressyrKM idag. Och som jag skrev i nått inlägg tidigare, detta kan jag leva länge på. Jag är sjukt stolt över plutten, saknar ord, bästavän♥

Framridningen: Vi var ju bara 6st så det var lugnt, och vi alla som red är även riktigt bra vänner. Men Prince var pigg, hade bra bjudning och han var jätte uppmärksam! Jag var inte ett dugg orolig över traven, han skötte det super. Men sen till galoppen..

Där var han sjukt dryg i vänstergaloppen, han fattade aldrig rätt. Och jag försökte att inte andvända pisken, man fick inte ha pisk på tävlingen, så det gick åt skogen.. Högergaloppen var lite bättre, men var fanns bjudningen liksom?! Aja, han drog sig mot dom andra, men somsagt, traven och skritten var superfin. Dock på slutet vart han lite sur och så, och började "trotsa" imor mig genom att inte lyda, inte gå när jag sa och så..


Banan: Han förstod att jag inte hade piskan så han var lite seg hela tiden, men traven var som jag trodde fin, där hade han bjudning. Han var lite seg i avbrotten och igångsättningarna, men alla har sina brister ellerhur? Det var mot galoppen som allt gick snett.

Han ville inte alls galoppera, volten vart helt ***** och så. Jag vart lite sur, tävlingsinriktad som man är hehe. Även vänstergaloppen vart helt wierd.. Men jag gick vidare, och allt annat kändes bra!

Mycket text, ni är guld värda om ni orkade läsa allt!♥

Sak samma, jag kom trea vilket gjorde mig glad. Det var trotsallt min första dressyrtävling, och vad jag vet Prince med? Egentligen fick jag och Frida lika mycket poäng men min sits och mina vägar var tydligen bättre, hehe skryt.. ;)






Fler bilder kommer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0