Efter denna text kanske ni tänket annorlunda.?

Okej, jag ser nästan varje dag folk som ska välja bort islandshästar, islandsridning osv. Varför, för det är typ två meter långa gubbar som sitter på ryggen, folk tycker det är lidande för ryggen. Okej, ni har era åsikter, men , om ni kanske tänkte efter så är islandshästar viktbärare. Dom orkar, och jag säger så för jag föddes bland islandsmänniskor, hästar, jag vet. Några av islandshästens släktingarn är just fjordhästar, viktbärande djur och przewalskityp.

Islandshästar är ju vuxen hästar, många barn klarar inte av dom då dom är extremt starka. Och sen, juste, vaddå bara gubbar som rider? På sm så jag mycke mer tjejer som red en killar, jag är ju ingen kille, mamma, nej. Så det skulle vara bra om ni tog reda lite mer om islandshästen innan ni börjar "gissa" och klaga, snälla. :)
 
Och sen detta med att dom får skavsår om dom int ehar schabrak, men snälla ni, jag har aldrig sett en islandshäst ha fått skavsår, aldrig! Man har inte schabrak därför att man ska kunna känna musklerna, liksom känna hur man arbetar med hästen, typ. Det är svårt att förklara, men jag hoppas ni förstår. :)

Så nu kanske ni vet liiiite mer iallafall, och kanske tänker er lite mer för innan ni gnäller, för folk kan faktist ta illa up, jag gör det..










Och nej, detta är inte riktat mot någon! ;)


Kommentarer
Postat av: johanna

sv: ja helt sjukt, alla där borde ha täcken, varma täcken. ska skriva ett inlägg på bloggen om de snart tänkte jag, är så trött så har fått nog!!

2011-12-12 @ 09:45:03
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0