Mycke åsikter om ridskolor.

Jag har sett att det är väldigt olika åsikter om ridskolor, framförallt SORF.. Så nu tänker jag, än en gång berätta vad jag tycker om ridskolor, och SORF.

Ridskolor står jag fast med mitt beslut. Jag är för det mesta emot ridskolor, då det fortfarande det är djur det handlar. Livs levande djur. Och tyvärr så dom flesta hästar ganska missnöjda att bo där.. Såklart finns det undantag, men se Zello. En av SORF's ponnysar, när han kom sken han som en solstråle. Han hade verkligen det där lilla extra. Nu, nu så kan man knappt klappa honom utan att han ska försöka bitas. Hans livslust ligger på 20%, och den minskas varje dag..

Det spelar ingen roll om ridskolorna är jättebra, tar hand om sina hästar, att bara tvinga dessa djur att gå timme efter timme, se hur dom mår sämre och sämre, nej. Jag vill egentligen inte gå på ridskola. Jag mår dåligt av att sätta mig på en häst som redan har ridits i timmar, och sen kräva att den ska hoppa banor på 70cm, jobba i form, jag kan inte rida seriöst längre, och att inte rida seriöst är bara bortkastade pengar.

Men jag kommer ändå sakna att rida Prince, jag vet inte hur jag ska göra.. Jag vill ju rida Prince, men jag vill ändå inte..



Alla tycker olika, men jag står fast vid mitt beslut, det kommer inte ändras.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag går på en ridskola där hästarna får gå på lektion 1 gång om dagen och sen får dom gå ut i hagen igen! Dom har bara isisar!

2011-12-30 @ 18:05:55
Postat av: sara

Sv : märta .. Om du tycker jag har fel på den där kommentarer så tyck väl de , men det var så hur jag kanske kände.

2011-12-30 @ 19:12:14
URL: http://ponyytjejerna.blogg.se/
Postat av: johanna

svar: jag tycker du har helt rätt :) Du är välkommen att rida min ponnyskrutt ibland även här och om ja kommer till sorf nån gång :) Men de blir ju inte lika ofta, hoppas du hittar nån medryttarhäst!

2011-12-30 @ 21:08:03
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0