Presentation Frida & Gwen!

Presentation Frida

Ja vart ska man börja. Jag heter Frida Håkansson och är född 1999 alltså är jag 12år. Men jag är väldigt galen och jag gör alltid galna grejer. Men lever man inte bara en gång? Men jag älskar alla djur alltså alla. Men såklart är hästar favorit djuret.

Ja och jag rider ju på SORF (Sala Ortens Ryttar Förening) Som är salas ridskola. Där rider jag en gång i veckan. Men drömmer såklart om att någon gång få köpa en egen häst. Men jag brukar vara på sorf även om jag inte rider och hjälpa till i stallet m.m. Men jag tävlar och rider ofta en C-ponny som heter Bull som ni kommer få läsa mycket om på bloggen.




Men på SORF tar jag hand om en B-ponny som heter gwen. Hon är född 1994 så hon är hela 17år men väldigt pigg & glad. Och hon älskar fart och fläckt och skulle nog bara hällst vilja galoppera hur snappt hon ville över en äng. Och jag har lärt mig hur mycket som hällst. Men nu kan jag inte rida henne så ofta eftersom jag håller på att växa ur henne men jag kommer alltid fortsätt vara skötare på henne.

Gwen föredrar helt klart dressyr före hoppning. Ja hon är helt enkelt rädd för att hoppa eller osäker. Från början vågade hon inte ens gå över en bomm men det går bara bättre och bättre med henne. Men ja kryss brukar gå bra men rättuppstående är väldigt läskiga tycker hon! Men om hon har rätt ryttare på ryggen går det mesta iallfall.

Jag tävlar ju inte i hoppning med henne eftersom hon är rädd m.m men vi ska starta våran första LC i vinter!

Gwen betyder mer en allt för mig och jag vet inte vad jag skulle göra utan henne. Hon får mig alltid att bli glad och när jag är nära hos henne blir jag helt varm♥




Tryck på bilderna för att få dom större



                          

                                                              




 

                           


Kommentarer
Postat av: Evelina

sötiis! :)

2011-12-10 @ 06:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0