Sporrar bra elr dåligt?

Vad tycker ni om sporrar? själv så tycker jag att om man kan hantera dom bra och inte sitta och banka, att man tar det lungt.

På tävlingen igår så såg jag en tjej som red på sin häst. Och det var rädd för en sak och han satt och piskade och bankade så jäkla hårt på hästen, alltså verkligen sådär som man gör när man är nybörjare, att man tar ut skänklarna hur långt ut och sen bara på hästens mage.

Och det gjorde han med sporrar, samtidigt som hon piskade. Och hästen stegrade och ville ju inte gå dit för det var ju rädd.

Alltså att göra så är inte okej. Om man inte vet hur man ska hantera sporrar ska man inte ha det.

Om man känner att man kan hantera dom kan man ju fråga sin ridlärar om tips (om man rider på ridskola). Då kan man ju få tips på hur man ska göra, och sen om man inte känner sig säker kan man ju ta av dom!


Men vad tycker ni om sporrar? 
Och brukar ni rida med sporrar?





Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Sv; Lagt till dig, säg till när du lagt till mig! :D

2011-12-18 @ 11:59:54
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: fanny

jag brukar rida med sporrar, jag tycker att om man kan rida med sporrar får man det. Men ponnysparkar man så tycker ´jag inte att man får rida med det!

2011-12-18 @ 12:28:25
URL: http://hovskrape.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag brukar aldrig rida med sporrar, det är ju iof. för att jag verkligen inte behöver det. Jag tycker inte det är OK om man inte kan hantera dom, ja precis som du beskriver. Sen så tycker jag inte man ska rida med sporrar varje gång man rider, bara någon gång på hopp/dressyr träningar eller tävlingar! Hoppas allt är bra med dig, kram!

2011-12-18 @ 13:02:39
URL: http://thereseenmans.myshowroom.se
Postat av: Evelina

Jag rider endast med sporrar på tävlingar, aldrig annars!

2011-12-18 @ 13:09:06
Postat av: N

Jag rider med sporrar på vissa hästar men sitter aldrig och bankar .. Marie har sagt att jag rider bra med sporrar och hanterar dom rätt :) så jag använder dom ibland beroende på häst :)

2011-12-18 @ 13:17:15
URL: http://superponyriders.blogg.se/
Postat av: Ema :>

Rider alltid med sporrar på Chasmira. Hon känner sig tryggare då.



Hellre rida med sporrar än sitta på en nervös stark häst.

2011-12-18 @ 17:02:42
URL: http://rehn.blogg.se/
Postat av: k

Du är ingen J***vla expert på hästar, jag har sett dig rida och du rider som en himla nybörjare, sen ska du på era blogg vara SÅÅÅhimla expert på allt dehär och ge tips till andra som är bättre än dig, så dåligt! :@@

2012-01-10 @ 06:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0