Varför Prince av alla hästar?

Ja, varför väljer jag Prince av alla hästar? Varför väljer jag den ponnyn som inte gör något, är så himla tråkig, helt stel överallt som dom flesta brukar säga om honom. Jo, det är en ganska lång historia, så jag kan ta allt från början!

Det började med att jag åkte dit med Vilde & Yrsa, deras mamma var också med. Så gick vi längs stallgången, och så såg vi, det hade kommit en (kanske två) nya /ponny/ponnysar! Glada som vi vart sprang vi och tittade vilka det var, och när Prince vände huvudet mot mig med spetsade öron visste jag redan då att han var något extra. Hur jag såg det vet jag inte, men jag fäste mig liksom vid honom vid första ögonkast!

Ja, tiden gick, en kompis i gruppen red ,honom, han verkade pigg, jag kunde inte riktigt släppa honom, men red på som vanligt. En dag ståd det bredvid Märta "Prince" i pärmen. Jag vart superpirrig men samtidigt jätteglad. Jag minns att jag tyckte han hade ganska konstig hals, och "uppåt skritt" haha!

Första traven var helt UNDERBAR, gud, jag vart helt sååld på hans trav, den var så mjuk! Galoppen minns jag inte mycket om.. Men jag minns att jag lände mig lite som hans beskyddare, jag gick alltid imellan om det var någon som ville honom illa, jag var som Prince mamma.

Men det jag inte visste var att han ägdes av Börjedals Gård, så på sommaren åkte han iväg, ingen ridlärare sa till mig om han skulle tillbaks eller inte, hela sommarlovet gick till att oroa sig, hur hade han det?,mådde han bra?..

Han kom tillbaks, allt rullade på, vi startade vår första CR, och livet var helt perfect!


Och nu står vi här. Hoppar banor på 70cm, har nästan tränat bort svårigheterna för vänstergaloppen, sitter och myser minst en gång i väckan, och har det gött!



Prince är speciell, på sitt sätt. Och han kan, tro mig, han kan fula trick han med, bara att han inte gör dom nå ofta! Han kan även ta sig till toppen, utan tvekan!

Om ni har läst allt är ni GULD värda haha! ♥:)




Världens underbaraste ponnii!♥
Utan tvekan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0