Värm alltid upp ordentligt.

De viktigaste när du har en egen häst när de gäller ridningen är att värma upp ordentligt.
Försök alltid att skritta helst i 20 minuter & helst mer, att skritta igång hästen är riktigt bra & viktigt!
Hästen går mycket bättre då, iaf dom hästarna jag ridit te.x brolle, han skrittade jag rätt länge os.v.
Han gick mycket bättre, mera följsam & lungnare, lyssnar bättre & blir lättare mjuk i halsen, avslappnad :)
-

HUR LÄNGE BRUKAR NI SKRITTA FRAM ERA HÄSTAR ?


Jag & bull, suddig bild.. men jaja!


Kommentarer
Postat av: Evelina !

ca 15 minuter lite olika men!

2011-12-17 @ 22:06:47
Postat av: amanda

Brolle brukade jag skritta fram oftast 5-10min, han blev så seg och krökte mest på nacken ju längre man skrittade, hängde inte med i kroppen annars :)

Klasika skrittas fram ca 20-30 min :)

2011-12-17 @ 23:13:02
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0