Dagens Ridpass - Bull

Bytte från Zello, var inte redo, och var sugen på Bull, men just nu rider jag hellre på en vildhäst en den åsnan.

Aja, vi började skritta fram. Ponnyn var helt dör, hörde knappt skänklarna och pisken, och stelare får man leta efter.. Traven gick sådär, han saknade bjudningen och han var stelare en en pinne. Galoppen, USCH!! Vi galopperade på volter, och seriöst, det tog varv för han sprang så fort in i galoppen, själva galoppen gick bra, han var inge speciellt stark där, och även inte i avbrotten.

Men det var sen det började. Vi skulle fatta galopp från skritt vilket innebär att han inte kunde rusa iväg innan som han vart sjukt stressad och tjurig av. Så vad ska jag säga, han är omöjlig att få att inte springa in i glaoppen.. Tillslut var det som han stängde av känseln, jag skulle kunna stoppa in pessoa, pelham, what ever, han skulle inte bry sig, sjukt! Han började tjafsa för han inte fick springa iväg så han började gå på tvären, leka dramkamp, herregud vad arg jag blev.

Men jag ser ändå framimot nästa vecka då det är markarbete, där jag inte behöver bry mig om sånt, så jag hoppas det blir bättre! :)




Framåtlutad, men det är tillfälligt, orkar itne förklara mig, är inte perfekt. :)





Bull + Märta = ingen bra kombination, vi bråkar jättemycket, jätteofta haha! ;) Han är så van vid att bestämma, men det är jag med, och jag ger mig inte, inte han heller...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0