Överhyprig hezt, jao

Japjap!! Red skötarridning idag, orkade inte Pissen, så tog Mirte, hihi! Shieet, den ponnyn hade inte blivit riden sen och hade en sjukt överskottsenergi. Hon fjantade sig i början, och "låtsades" bli rädd för läktaren och småstegrade. Hon vart även lite rädd när några fotade med blixt.

Vi red självständigt och jag värmde upp på en volt uppe, för att trava av all hennes energi. Ibörjan var hon helt sjuk, stannade, typ backade och stegrade ganska högt faktist..! Och jag som bara har småstegrat på Gus & Akter, haha! Men Nettan är så sjukt bra, goosh vad jag lärde mig mycket! Hon gav mig massa tips, orkar inte berätta allt hon sa. Men att man ofta brukar göra negativt av hästens överskottsenergi. Man spänner sig, höjer handen, saktar in, och då blir det ännu mer energi.

Så jag skulle gå på henne, men vara avslappnad,så det ändå var jag som bad henne att rida på. Tillslut vart hon rätt lugn, men jag manade på henne varje gång vi kom mot läktaren, så på slutet var hon riktigt fin! Sen stack hon ju några gånger, bland annat när en tjej som red privat flög av vart hon rädd, visserligen vart en del andra ponnysar också det, men..

Men jag har fastnat för Mirte, hon är lite som en finslipad diamant. Hon kan, men har inte fått visa det.. Så himla fin!♥

Bilder kommer....



Kommentarer
Postat av: pelin

roligast att rida mirte elr prince?

roligast att sköta mirte elr prince?

2012-01-03 @ 13:47:35
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0