Svar, frågestund

Aaa, som ni ser pratar jag inte i videoinlägg. Tycker det är för pisamt helt ensam dessutom. Men sen är jag oxå sjuk, och ska inte prata, och vill svara idag, hellst så..

Postat av: pelin
Frida/Nathalie
Den lataste hästen på sorf?
Den piggaste hästen på sorf?
det bästa minnet med krisa?
roligast att rida mirte elr prince?
roligast att sköta mirte elr prince?



1. Alltså, båda är underbara på sina sätt. Men Frida är min bästa kompis, henne litar jag på alla lägen. Kan tyvärr inte välja..

2. Själv tycker jag att man kan få igång att hästar på SORF, det finns ingen direkt "seg" häst. Men jag tycker Dante är ganska svår att få igång, om man är på honom för mycker riskerar man ju att han sticker. Så Dante. :)

3. Jag tycker Mirte är den piggaste hästen på SORF. Eller hon är snabbast för skänkeln liksom. Det tar ett tag för dom andra att fatta typ. Men Prince är oxå pigg, på träningar, hehe..



4. Oj, svår fråga.! Men ett av dom bästa minnerna med Krisa var kanske när jag gick ut med hundarna och hon gnäggade åt mig första gånge, otrolig känsla när en häst man bara haft i några månader redan gnäggar.<3 Men även var det kul å veta att bara jag kunde galoppera på henne, hon fattade inte galopp med andra, inte ens hennes ägare!

5. Ehm.. Det beror på hur Prince är på för humör, om han är på dåligt humör så är Mirte roligare. Men det är mest på tävlingar han kan vara så, så Prince. :)

6. Prince! Mirte håller på att testa, Prince skulle aldrig bitas, eller sparkas, aldrig!!


Postat av: Emma - Tanneryttarna

Bloggar du följer dagligen?
Värsta avramling?
Hackamore / tvådelat
Sadel / barbacka
Hoppning / dressyr

 


 

1. Tanneryttarna, hamreryttarna, brudarnaistallet, stallkompisaar, stinalaarsson, typ! :)

2. Det kan ha vart när Zello inte mådde bra så vi gick omkull, men annars kan det ha vart när jag red Gus, och han hoppade åt sidan så jag gjorde illa svanskotan.

3. Hehe, jag är verkligen urusel på bett, vet knappt var något bett har för betydelse, men jag tror hackamore.? :P

4. Sadel när jag rider seriöst, barbacka framförallt på vintern, men oxå när man inte kräver så mycket!

5. Går inte att välja, kanske hoppning, men dressyr kommer inte långt efter!



Postat av: Millaaa! :D

Voilock / Schabrak?
tycker du om Buuuull? :)
Det bästa minnet med Pisse?
Den hästen du tycler minst om på Sorf?

Bra blogg! :D


1. Schabrak.

2. Njaa. Sist jag red honom var han helt sjukt dry. Både hon & jag ville bestämma, så vi var rätt osams då, men det kanske var en av dom dåliga dagarna? Blandade känslor för den ponnyn, typ. :P

3. Ett av dom bästa minnerna med Pissen var nog på ett ridpass, dagen innan en CR. Jag skulle kolla hur han var, tagga upp honom osv, och han var helt underbar. Världens bjudning, bara spetsade öronen och sög tag i hindrerna! Men även dressyren var kul, själv tycker jag Pissen ägde ut alla andra ponnysar, även om jag inte var lika bra.. ;)

4. Den häst jag tycker minst om på SORF måste nog vara Ayla. Gillar bara inte henne, tycker inte hon är speciellt fin (hehe), allmänt tjurig, jaa, usch..

Tack!! :D


Postat av:

1. Har du ridit med hackamore?
2. Vilken här gillar du mest på sorf och vilken gillar du minst?


1. Nej, jag har inte ridit med hackamore, men jag skulle gärna vilja testa!

2. Mest är Prince, of course, och minst som jag sa tidigare Ayla. :)


Postat av: Pernilla

Vem är din bästa vän?:)))


Haha Pernillaaaaa!! ;) Men det är Pernilla och Frida. Hehe, den Pernilla som komenterade.!


Postat av: Sandra - ponyytjejerna
Vad är det du mins mest av med bessi.
Och om du måste välja vilken är din bästa vän av frida och nathalie. Och gillar du Zello.



1. Oj gud vilken svår fråga.. Men kanske att han alltid var så himla snäll. Skulle aldrig göra illa någon, aldrig!

2. Nathalie är bara en av mina närmsta vänner, jag har inte lärt känna henne så mycket så jag kan säga "bästa vän". :) Frida är min bästa vääään..

3. Sådär, han är ju inte speciellt trevlig och så, men han är väl rolig att rida?




Postat av: Tilda
Har du ridit yoyo?
Skulle du vilka rida honom?
Brukade ni julpynta ditt stall?



1. Nepp, men skulle vilja göra!

2. Haha jaaaa

3. Dom senaste åren gjorde vi det, så typ ja! :)



Postat av: Isabel Håkansson/ brudarnaistallet

1.Hur känns det när så många har Prince som älsklings häst, eftersom han är en sån snäll barnponny?
2. Hur ser en vanlig dag i stallet ut för dig? :)
3. Vad är det första du gör när du kommer till stallet?


1. Såklart kan det vara jobbigt i vissa tillfällen, då man t.ex kan känna sig elak som oxå vill vara med honom, fast så många andra redan har gått i till honom osv. Men jag försöker bara glömma det, och tänka på oss!

2. Typ hälsa på ponnyn, mysa, smörja & borsta, va uppe i cafét och tjocka i sig massa godis, titta lektioner och så! :)

3. Går och tittar om Pissen står inne, sen hälsa, om han inte sover, typ samma sak med Mirte.


Det var alla, och det kommer inte bli bra updatering från min sida då jag är sjuk, och försöker fokusera på att överleva haha! ;)

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hahaha! ;D

2012-01-05 @ 10:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0