Vilka är Märta & Prince? ♥

Som ni vet heter jag iallafall Märta Domberg och bor som dom andra tjeorna i lilla Sala som ligger någonstans i västmanland.. När jag inte går i skolan så tycker jag om att fota, och rida/hålla på med hästar. Tyvärr har jag inte den bästa kameran och kan inte ta såna bilder jag egentligen vill menmen.! :) Förövrigt är jag ganska glad av mig, jag är riktigt envis, och ger mig inte i första taget heheh.. Galen brukar jag oxå bli kallad haha! ;)
Jag rider även på Salas ridskola SORF 1gång i veckan och jag håller även på med voltige och mitt lag satsar till SM i sommar! :)




På SORF står min ögonsten, Prince. Prince är en posetiv korsnings valack som inte skulle göra en fluga förnär. Somsagt är Prince färgen fux, och han är en korsningsponny men har troligen lite welsh i sig. Han tycker om hoppning mycket, fast inte på tävlingar, utan mest på träningar. Dressyr är det lite tvärt om i, dock har han bara gått en dressyrtävling, men då var han posetiv. Med en snäll men bestämd ryttare älskar han fart och fläkt, suger tag i hindrerna, och visar vad han går för, men även han har sina dagar och kan vara helt off ibland, sällan men det händer.

Prince & jag har nu hunnit starta vår första dressyrtävling, det var bara inom ridskolan, KM, men man såg det som en tävling, LC:2, och vi kom 3:a! Och så vitt jag vet har Prince aldrig startar nån dressyrtävling innan, så jag är stolt, och det fanns bättre dressyrhästar med en honom som han vann över. :) Vi har även startat några enkla CR och sådär, upp till 60cm. Vi har klarat banor på 70cm men jag vågar inte starta honom på CR i 70 då det går för segt och han istället kan skada sig så..! :) Än så länge iallafall, men det är dit vi satsar, Prince & jag!♥

Ett enormt band har även spridits över oss, jag har så länge han har stått på ridskolan vart med honom, och han har stått där kanske 3år? Så det är kul, och jag hoppas vi kan komma varandra ännu närmre!

Följ oss och våran utveckling tillsammans här och hoppas ni trivs!

 

Sen rider jag även & sköter om ett D-ponnysto vid namn Mirte. Mirte är född.94 och är brun. Hon är en bestämd dam, och hon vet vad hon vill. Hon älskar hoppning, och vid hörge höjder kan hon gärna bli lite för taggad och resa sig eller liknande. I spiltan är hon lite tjurig, och försöker skrämmas, men med en bestämd hand så är hon trevlig. Mirte är ganska gammal och han gjort sina år på ridskolan, så ska förmodligen till sommaren säljas, bra för henne, dåligt för oss..

Ni behöver inte börja hacka på bilden nu, för hon hade inte blivit riden på ett tag så hon stannade, reste sig, stack iväg, kastade sig, och bilden var tagen ibörjan så.. :)

 



Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad läskigt öga hon fick när ni knäppte bilden :o

2012-01-09 @ 12:58:59
URL: http://ponyytjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0